banery reklamowe

Banery reklamowe – vademecum

Choć wielu przedsiębiorców „przerzuca się” na nowe formy reklamy – przede wszystkim informując o swoich usługach w Internecie – to jednak nie warto zupełnie rezygnować z reklamy tradycyjnej, której przykładem mogą być banery. Trzeba jednak wiedzieć, jak ich używać – dlatego też przygotowaliśmy dla Ciebie krótki poradnik!
Banery reklamowe w dobrym tonie

Jednym z modnych ostatnio terminów jest „visual pollution”, czyli zanieczyszczenie wizualne – oznacza ono zbytnie „naszpikowanie” miast reklamami, które szpecą krajobraz. W Polsce reklam jest tak wiele, że nierzadko przestajemy zwracać uwagę na pojedyncze hasła lub grafiki – dlatego też, jeśli projektujesz baner, postaraj się wyróżnić! Powinien on być czytelny, zawierać dobre hasło reklamowe oraz atrakcyjną grafikę – unikaj jednak wulgarności czy nachalnej erotyki, bo tego rodzaju reklamy już przejadły się adresatom!
Miejsce ma znaczenie

Kluczowa sprawa – gdzie powiesić baner? Odpowiedź jest całkiem prosta – tam, gdzie często bywają Twoi potencjalni klienci. Dobrze by było, gdyby baner nie znajdował się tam, gdzie wiszą już setki innych reklam – wówczas może zginąć w „tłumie”. Jeżeli możesz, spraw, aby reklama znalazła się w miejscu, z którego stosunkowo łatwo jest dojechać do Twojej firmy – jeżeli jest to niemożliwe, rozważ umieszczenie na banerze uproszczonej „mapy” dojazdu do Twojej siedziby. Pamiętaj także, że najbardziej skuteczna jest reklama, która znajduje się na wysokości wzroku przeciętnego odbiorcy!
Jakość nadruku i podłoża

Baner, podczas swojego „życia” będzie narażony na różne warunki atmosferyczne – nieraz zostanie obsypany śniegiem oraz zmoczony ulewnym deszczem. Nadruk powinien więc być wykonany przy użyciu wysokiej jakości barwników, które zagwarantują, że nie wyblaknie on zbyt szybko ani nie „spłynie”. Istotne jest również podłoże – do wyboru mamy tańsze, ale również mniej wytrzymałe laminowane oraz powlekane, które przetrwa dłużej w nienaruszonym stanie. Oczywiście, jeśli Twój baner ma wisieć na przykład tylko przez miesiąc, „laminat” sprawdzi się doskonale.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *